هرچه کُنی بُکن مَکن ترک من ای نگار من ...

هیچستان

هرچه کُنی بُکن مَکن ترک من ای نگار من ...

بهزاد ساقرچيان
هیچستان

هرچه کُنی بُکن مَکن ترک من ای نگار من ...

هرچه کُنی بُکن مَکن ترک من ای نگار من

هرچه بَری بِبر مَبر سنگدلی به کار من

هرچه هِلی بِهل مَهل پرده به روی چون قمر

هرچه دَری بِدر مَدر پرده‌ی اعتبار من

هرچه کِشی بِکش مَکش باده به بزم مدعی

هرچه خوری بخور مخور خون من ای نگار من

هرچه دَهی بِده مَده زلف به باد ‌ای صنم

هرچه نَهی بِنه مَنه پای به رهگذار من

هرچه کُشی بُکش مَکُش صید حرم که نیست خوش

هرچه شَوی بِشو مَشو تشنه بخون زار من

هر چه بُری بِبر مَبُر رشته‌ی الفت مرا

هرچه کَنی بِکن مَکن خانه‌ی اختیار من

هرچه رَوی بُرو مَرو راه خلاف دوستی

هرچه زَنی بِزَن مَزَن طعنه به روزگار من

"محمدتقی فصیح‌الملک مشهور به شوریده شیرازی"



نظرات شما عزیزان:

خاله
ساعت11:20---13 مهر 1393
خلق تصویر تو می بینند دریک شبر جای/غافلند از یک جهان معنی که در تصویر توست

من از شوریده شیرازی تنها بیتی که تونستم حفظ کنم همین بود


نازگل
ساعت9:15---13 مهر 1393
زیباست بهترین

ابراهیم حسینی
ساعت23:04---12 مهر 1393
عید قربان یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم (علیه السلام ) در براور پروردگار خویش است.
ضمن تبریک این عید سعید . توفیق رهایی از بند تعلقات دنیوی را , ابراهیم وار از خداوند منان خواستار هستیم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: هرچه کُنیبُکن مَکنشوریدهشیرازی

تاريخ : شنبه 12 مهر 1393 | 22:14 | نویسنده : بهزاد ساقرچيان |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog By He ches tan:.